USA: Bývalý šéf CDC predpokladá, že nový koronavírus unikol z laboratória Washington 26. marca (TASR) - Bývalý šéf amerického Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC) ...

authorTASR dateVloženie/úprava Piatok, 26.03.2021 categoryDenné správy

Washington 26. marca (TASR) - Bývalý šéf amerického Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC) Robert Redfield si myslí, že nový koronavírus SARS-CoV-2 s najväčšou pravdepodobnosťou unikol z laboratória. Nepredpokladá však, že bol za tým zámer. Uviedol to v rozhovore pre televíziu CNN, ktorý bol odvysielaný v piatok. "Iní ľudia tomu neveria. Je to v poriadku. Veda na to raz príde," povedal Redfield.Teóriu, že vírus preskočil na človeka zo zvierat, považuje za málo pravdepodobnú. "Nemyslím si, že to prešlo z netopiera na človeka."Redfield bol riaditeľom CDC v rokoch 2018 - 2021, keď ho na tomto poste vystriedala Rochelle Walenskyová.Podľa nemeckého denníka Die Welt je však táto téza sporná - Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) totiž takéto odôvodnenie pôvodu vírusu pokladá za "mimoriadne nepravdepodobné".Prvý prípad ochorenia COVID-19 bol hlásený v stredočínskom meste Wu-chan v decembri 2019. Medzinárodné vyšetrovanie v tomto meste, ktoré cieľom bolo odhaliť pôvodný zdroj nákazy, sa začalo až v januári 2021. Tím WHO, ktorý viedol Peter Ben Embarek, strávil v januári a februári vo Wu-chane štyri týždne a navštívil tam miesta spájané s prvými prípadmi nákazy. Správu o výsledkoch vyšetrovania mal jeho tím predstaviť minulý týždeň, no zatiaľ sa tak nestalo.Podľa Embareka sa koronavírus SARS-CoV-2 preniesol na človeka z netopierov prostredníctvom iného zvieraťa, ktoré bolo medzihostiteľom.

Štítky :

MOVEMBER – mesiac mužského zdravia: Liga proti rakovine sa v osvete o prevencii spojila so známym menom aj známou značkou

November patrí mužom. Po celom svete aj na Slovensku sa nesie v znamení Movembra – kampane, ktorá upozorňuje na význam prevencie a včasnej diagnostiky onkologických ochorení, ktoré sa týkajú mužov. Liga proti rakovine sa tento rok pridáva s novou osvetovou kampaňou „Máš to už za sebou?“,