lekari.sk je mediálne zdravotníctvo a informácie si tu nájde lekár, lekáreň, psychológ, farmaceut, očná optika, medik, zdravotná sestra, nemocnica ... ale i pacient.


ZDRAVIE: Chorí v Rooseveltovej nemocnici sú s lekármi spokojní, so stravou menej Banská Bystrica 24. septembra (TASR) – Fakultná nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta v Banskej ...

authorTASR dateVloženie/úprava Streda, 24.09.2014 categoryDenné správy

Banská Bystrica 24. septembra (TASR) – Fakultná nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici dnes zverejnila výsledky ankety spokojnosti medzi hospitalizovanými pacientmi. Prvý polrok tohto roka jasne ukázal, že najviac pripomienok bolo k ubytovacím či stravovacím službám, no len minimálne k poskytovanej zdravotnej starostlivosti.Ako tvrdí hovorkyňa nemocnice Ružena Maťašeje, manažment nemocnice sa pravidelne, v polročných intervaloch, zaoberá výsledkami ankety spokojnosti. Pacienti majú možnosť od roku 2008 prostredníctvom anketových lístkov hodnotiť poskytovanú zdravotnú starostlivosť, správanie personálu, kvalitu informácii, ako aj stravovacie služby, ubytovanie či upratovanie."Za prvý polrok 2014 z celkového počtu 16.050 hospitalizovaných pacientov anketové lístky vyplnilo 4603, čo predstavuje takmer 29-percentnú návratnosť. Na odovzdaných lístkoch svoju spokojnosť, či nespokojnosť, vyjadrili pacienti slovne približne v 870 pripomienkach," konštatuje hovorkyňa nemocnice.Pacienti najviac kritizovali stravu, nespokojnosť vyjadrili najmä so servisom a transportom jedla. Výhrady mali aj ku kvalite ubytovania a ich pripomienky sa týkali postelí, matracov, klimatizácie, sociálnych zariadení a vybavenosti izieb. Nemocnica registruje asi 300 takých pripomienok."Nespokojnosť so správaním, konaním lekárov a ostatného personálu v ankete vyjadrilo 25 pacientov. Okrem nej bolo rôznou formou na oddelenie kontroly a sťažností predložených 47 sťažností, avšak len štyri z nich sa týkali nespokojnosti so zdravotnou starostlivosťou," dodáva Maťašeje."Manažment nemocnice pristupuje k podaným sťažnostiam a výsledkom ankety s plnou vážnosťou a našou snahou teraz aj v budúcnosti je dosahovať plnú spokojnosť u každého nášho pacienta," pripomína riaditeľ Rooseveltovej nemocnice Vladimír Baláž.Pacienti však neboli len kritickí, ale aj ďakovali. "Je veľmi pozitívne, že na anketových lístkoch napísali spolu 353 pozitívnych hodnotení na adresu kolektívov jednotlivých oddelení, lekárov, sestier a ostatného personálu. Osobitne na adresu vedenia nemocnice bolo doručených 34 ďakovných listov, v ktorých pacienti poďakovali za príkladnú starostlivosť," vraví Maťašeje.Podľa riaditeľa nemocnice Baláža, pri počte vyše 16.000 ukončených hospitalizácií a okolo 200.000 ambulantne vyšetrených pacientov v sledovanom období, bol pomer negatívnych ohlasov na poskytnutú zdravotnú starostlivosť a služby s tým spojené relatívne nízky."Analýzou všetkých pripomienok a sťažností môžeme s uspokojením konštatovať, že nemocnica si plní svoju funkciu poskytovania zdravotnej starostlivosti na vysokej úrovni. Má vysokokvalifikovaný personál, čo je vyše 2000 zamestnancov, vykonávajúci svoju odbornú prácu v prospech každého jedného pacienta, ktorý vkročí do našej nemocnice," uzatvára lekár Peter Molnár, zmocnenec pre kvalitu tejto nemocnice.

Štítky :

Radíme: Vysoký krvný tlak sa môže prejavovať bolesťou hlavy či chronickou únavou

Bratislava 24. apríla (TASR) - Vysoký krvný tlak nebolí. Pacient o ňom často nemusí vedieť. ...