ZDRAVIE: Chrípková sezóna sa blíži, epidemiológovia pripomínajú očkovanie Bratislava 31. augusta (TASR) - Epidemiológovia s blížiacou sa chrípkou sezónou pripomínajú, že najlepšou ochranou ...

authorTASR dateVloženie/úprava Streda, 31.08.2016 categoryDenné správy

Bratislava 31. augusta (TASR) - Epidemiológovia s blížiacou sa chrípkou sezónou pripomínajú, že najlepšou ochranou je očkovanie. Najvhodnejším časom naň sú mesiace október a november. "Dať sa zaočkovať je najúčinnejším spôsobom, ako chrípke predísť," uvádza Odbor epidemiológie Úradu verejného zdravotníctva SR.Svetová zdravotnícka organizácia ho odporúča predovšetkým tehotným ženám, deťom vo veku od šesť mesiacov do päť rokov, osobám 65-ročným a starším, osobám s chronickými ochoreniami dýchacích ciest, srdcovocievneho systému, metabolickými, renálnymi a imunitnými poruchami a zdravotníckym pracovníkom. Záujem o očkovanie zo strany Slovákov však býva každoročne nízky."Princípom očkovania je tvorba špecifických ochranných protilátok, ktoré zabraňujú vzniku ochorenia spôsobeného chrípkovými vírusmi, prípadne zmierňujú jeho priebeh a znižujú nepriaznivé dôsledky chrípky," vysvetľujú epidemiológovia. Protilátky sa v tele vytvoria za 10 až 14 dní od očkovania.Chrípková sezóna sa začína v októbri. Tá predchádzajúca bola podľa odborníkov relatívne mierna, napriek tomu však zomrelo päť ľudí. Vírus chrípky sa šíri predovšetkým vzduchom pri kašľaní a kýchaní. Nie každé prechladnutie či kašeľ však automaticky znamená, že človek dostal chrípku. Tá prichádza náhle a sprevádzajú ju vysoké teploty, aj nad 40 stupňov, môžu sa pridružiť aj rôzne komplikácie. Na samotnú chrípku neúčinkujú antibiotiká.

Štítky :

MOVEMBER – mesiac mužského zdravia: Liga proti rakovine sa v osvete o prevencii spojila so známym menom aj známou značkou

November patrí mužom. Po celom svete aj na Slovensku sa nesie v znamení Movembra – kampane, ktorá upozorňuje na význam prevencie a včasnej diagnostiky onkologických ochorení, ktoré sa týkajú mužov. Liga proti rakovine sa tento rok pridáva s novou osvetovou kampaňou „Máš to už za sebou?“,