ZDRAVIE: Prvý októbrový týždeň bude patriť dojčeniu Bratislava 27. septembra (TASR) - Tohoročný Európsky týždeň dojčenia odštartuje na Slovensku 2. októbra konferenciou ...

authorTASR dateVloženie/úprava Pondelok, 30.11.-0001 categoryDenné správy

Bratislava 27. septembra (TASR) - Tohoročný Európsky týždeň dojčenia odštartuje na Slovensku 2. októbra konferenciou v Nemocnici ak. L. Dérera v Bratislave. Na seminári sa bude hovoriť o zásadách a najaktuálnejších poznatkoch v oblasti podpory dojčenia v nemocniciach i doma. Podujatie je určené nielen pre zdravotníkov, ale aj matky a širokú verejnosť. Seminár je súčasť národnej iniciatívy UNICEF Slovensko Nemocnice priateľské k deťom. Informovala o tom dnes Katarína Blahová z UNICEF Slovakia.Materské mlieko predstavuje základ, ktorý dieťa po narodení potrebuje. Dojčenie je kľúčový faktor adaptácie novorodencov nielen z hľadiska výživy, ale aj podpory vývoja vzťahovej väzby medzi matkou a dieťaťom po pôrode. S cieľom zdôrazňovať aktuálny význam dojčenia pre celú svetovú komunitu vyhlasuje Svetová aliancia na podporu dojčenia (World Alliance for Breastfeeding Action/skr. WABA) od roku 1992 každý rok prvý augustový týždeň za Svetový týždeň dojčenia a prvý októbrový týždeň za Európsky týždeň dojčenia.Zámerom týždňa je tiež sústrediť pozornosť svetovej verejnosti na hlbšie poznanie významu niektorej z mnohých predností dojčenia ako aj zvyšovanie úsilia o jeho uplatnenie. Téma tohoročného Európskeho týždňa dojčenia je "Podpora dojčenia. Bližšie k matkám." Vychádza zo skúseností, že aj keď matky začnú po pôrode úspešne dojčiť, často bez podpory v domácom prostredí zlyhávajú a dieťatko priskoro úplne odstavia.

Štítky :

MOVEMBER – mesiac mužského zdravia: Liga proti rakovine sa v osvete o prevencii spojila so známym menom aj známou značkou

November patrí mužom. Po celom svete aj na Slovensku sa nesie v znamení Movembra – kampane, ktorá upozorňuje na význam prevencie a včasnej diagnostiky onkologických ochorení, ktoré sa týkajú mužov. Liga proti rakovine sa tento rok pridáva s novou osvetovou kampaňou „Máš to už za sebou?“,